hey dudes!

Wednesday, April 13

right time?

siapa dia ketika kau SEDIH
siapa dia ketika RAJUKnya kau
siapa dia ketika TERTEKANnya perasaan kau

dia adalah TEMAN TERBAIK mu.
mendengar segala keluh kesah mu.
diam dan cuba memahami segala perkara yang mungkin di luar imaginasinya.
bersengkang mata menahan ngantuk mendengar luahan mu di tengah hening malam.

namun, pernah kau berkongsi keGEMBIRAan bersamanya?
kau pinta dia berGEMBIRA dengan yang lain.
di hari dia rasa memerlukan kau? siapa kau di saat itu?
kau pinta dia bersabar dan berehat. kau masih tidak berkongsi keDUKAannya.
siapa dia kepada kau?
siapa kau kepada dia?

siapa yang dikatakan teman sedih dan gembira?
siapa yang dikatakan teman duka dan riang?
siapa sebenarnya kau? siapa sebenarnya dia?

tepuk dada, tanya hati.
kalau terguris, aku boleh tolong jahitkan.

luahan aku ;
kalau aku sedih, cukupla diam dan diam dan terus diam
aku tak perlukan kata kata pembakar semangat
kata kata penyejuk hati
aku hanya perlukan seseorang untuk diam bersama sama.
disebelah aku, dan sama sama diam sediam aku disaat itu.
sekian~







No comments: